Počasí opravdu nepřálo, a hustý a vytrvalý déšť znepříjemňoval práci. Výjezd MEJ z Olomouce do Moravskoslezského kraje se ale vyplatil.
Při analýze datových souborů vozidla padlo podezření na ne zcela správnou funkci tachografu. Po chvíli měření a po provedení zkušební jízdy už bylo jasné, že je ve vozidle zařízení pro ovlivnění tachografu.
Pracovníci expertní jednoty se ale nenechali vysloveně nevlídným počasím odradit, a celý případ dotáhli do úspěšného konce. Bez nalezení zařízení a jeho demontování z vozidla nemá totiž jakákoliv podobná kontrola smysl.
Přesto, že řidič v době kontroly, nebo bezprostředně před ní, neměl zařízení aktivní, musel složit vysokou kauci. Kromě toho musel navštívit dílnu na opravu tachografů, aby byl tachograf po demontáži a zadržení některých částí uveden do funkčního stavu.
Podle informací Euro Contrôl Route se v silniční dopravě začíná vyvíjet tlak na snížení ceny za kilometr přepravy. To může podle expertů vyústit v častější podvody, manipulace s tachografem nebo jízdy na cizí kartu, nebo může přechodně dojít ke zhoršení technického stavu vozového parku.
Evropské asociace dopravců proto vyzývají k férovému jednání dopravců a zároveň žádají kontrolní složky o zvýšené úsilí v provádění silničních kontrol.
Pokud jde o nás, jsme připraveni pomoci.