To určitě ano, ne však v případě zájezdového autobusu jedné německé dopravní společnosti.
Řidič si během jízdy po dálnici dokázal vyjmout kartu řidiče z tachografu a když se cca po 15 minutách dopravní situace uklidnila, opět ji do tachografu vložil.
Jeho cílem bylo, aby se část denní směny na kartu řidiče vůbec nezaznamenala. Přesto, že tachograf za normálního režimu nesmí umožňovat vytažení karty během řízení nebo pohybu vozidla, jsou někteří velmi vynalézaví a s omezením si poradí.
Při provedení řádné kontroly, kde se porovnává záznam na kartě se záznamem v tachografu, je rozdíl patrný na první pohled. Na obrázku výše ukazuje horní část grafu činnosti zaznamenané na kartě řidiče, uprostřed je záznam činností v paměti tachografu, graf dole je záznam rychlosti vozidla.
V podstatě "vymazáním" pěti hodin záznamu řízení se řidič dopustil velmi závažného a nebezpečného porušení. Za to byla dopravci uložena kauce, řidiči pokuta příkazem na místě.