A samozřejmě i při hustém dešti nebo sněžení. Takové počasí nás v následujícím období nesporně čeká, zopakujme si pravidla pro užívání mlhových světel.
Tři nejčastější chyby:
Zadní mlhová světla
Jsou povinná pro jízdu za popsaných podmínek, tedy za viditelnosti snížené mlhou, hustým deštěm nebo sněžením.
Přitom se nezohledňuje, nakolik je viditelnost snížena, případně jaká je skutečná dohledová vzdálenost.
Vzdálenost, na kterou má řidič rozhled
Je za zhoršených podmínek více či méně zkrácena. Nestanovuje se zvláštní omezení nejvyšší dovolené rychlosti při jízdě s užitím mlhových světel, ale je nutné vycházet z obecné právní úpravy:
„Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu (…) povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat a smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled.“
Přední mlhová světla
Nejsou povinná, ale řidič je může použít pouze v případě, že jsou současně použita i zadní světla do mlhy.
Nepoužívejme mlhová světla zbytečně
Světla do mlhy primárně užíváme v zájmu lepší viditelnosti vozidla a tím i bezpečnější jízdy. Zbytečně použité mlhové světlo však bezpečnost jízdy do jisté míry snižuje. Zadní světlo do mlhy za nesnížené viditelnosti může oslnit vzadu jedoucího řidiče, hůře jsou rozeznatelná brzdová světla. Jako vždy v provozu se vyplatí myslet na: