Vyhláška č. 82/2012 Sb., o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách) je od 1. října 2018 novelizována vyhláškou č. 207/2018 Sb.
Kontrolní úkony, popis závady a její hodnocení stanoví nová příloha č. 1. k vyhlášce. Kontrola se například týká registrační značky, je-li na vozidle vyžadovaná. Jejího správného umístění, předepsaného počtu tabulek, poškození, nepovolených úprav apod. Dále se podrobně kontroluje brzdové zařízení, od množství brzdové kapaliny až po elektronické systémy. Následuje kontrola řízení; za nebezpečnou závadu se považuje například opotřebené drážkování hřídele převodky řízení nebo jakákoliv vůle ve spojení hřídele převodky řízení s hlavní pákou řízení.
Kontroluje se výhled z vozidla, stav zasklení, clony, poškození skel, stěrače a ostřikovače. Stav a funkce světlometů, umístění, seřízení, zapojení apod. Pátou položkou jsou nápravy, kola, pneumatiky a zavěšení náprav. Závady v této oblasti jsou většinou hodnoceny jako vážné (B) nebo nebezpečné (C), namátkou „obnovené drážkování pneumatiky způsobilo narušení nosné kostry pneumatiky“ je považováno za závadu nebezpečnou (C).
Kontrolní úkony pokračují částí Podvozek a části připojené k podvozku, část sedmá obsahuje kontrolu jiného vybavení. Jiným vybavením je například zvukové výstražné zařízení. Nefunguje-li nebo chybí, jedná se o vážnou závadu.
Seznam kontrolních úkonů s číslem osm má název Obtěžování okolí. Vážnou závadou v této oblasti může být stav, kdy zařízení k omezení emisí namontované výrobcem chybí nebo je zjevně poškozené.
Novela obsahuje mimo jiné také technické požadavky na mobilní kontrolní jednotku a další ustanovení k provádění technických silničních kontrol.
Přehled změn uvádíme pouze v textu vyhlášky, přílohy např. na: http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/