Nárůst těžkých nebo smrtelných zranění chodců, cyklistů či jiných účastníků provozu zaznamenávají téměř všechna velká evropská města. V Londýně proto uvažují v rámci nového akčního plánu pro bezpečnost silničního provozu Vision Zero zavést rychlostní limit 20 mph (cca +/- 30 km / h). Součástí bezpečnějšího systému má být také úprava ulic, ale i větší počet radarů a celkové posílení kontrol. Cílem těchto opatření je výrazné snížení počtu usmrcených nebo těžce zraněných. Starosta Londýna považuje za reálné snížení o 65 % do roku 2022, výchozím a srovnávaným obdobím jsou roky 2005-2009.
Akční plán Vizion Zero, který chce do praxe zavést Londýn, může být dobrým příkladem i pro další města, která se s vážnými následky stále silnějšího provozu také potýkají. Snížení maximální dovolené rychlosti a důsledná kontrola jejího dodržování má, především díky nižší rychlosti při možném střetu, pochopitelně vliv na následky dopravních nehod.
Vztah mezi výchozí rychlostí vozidla a reálným nebezpečím zranění pro chodce. Rychlost je uvedena v mph (miles per hour).
Opatření ke zlepšení stávající situace zahrnuje i autobusovou dopravu. Nové autobusy budou již letos vybaveny technologií Intelligent Speed Assistance. Testováno bude také automatické nouzové brzdění pro autobusy, stejně jako zlepšení přímého a nepřímého výhledu řidičů. Pro rok 2030 má město samostatný a ambiciózní cíl, podle něhož nemá být londýnskými autobusy, resp. ani v nich, usmrcena ani jedna osoba.
S použitím zdroje https://www.cdv.cz/tisk/londyn-planuje-snizit-maximalni-rychlost-na-20-mph
Zpráva European Transport Safety Council (ETSC) je k dispozici: https://etsc.eu/london-to-make-20mph-the-default-s...