ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Motorkáři a cyklisté zahajují sezónu

Motorkáři a cyklisté zahajují sezónu

V jarním počasí druhého březnového víkendu se na silnicích objevilo mnohem více jízdních kol než v uplynulém zimním období. Po přestávce vyrazili také motocyklisté. Přesto, že jarní teploty byly tak trochu předčasné, v další části roku musíme se zvýšeným provozem těchto dvoukolových motorových i nemotorových vozidel počítat.

Mnohokrát již bylo (a mnohokrát ještě bude) řečeno či napsáno, že cyklisté patří spolu s chodci k těm nejzranitelnějším účastníkům provozu. Zejména ti, kteří jízdu na kole považují za rekreační sport a bicykl vytáhnou až za příznivého počasí. Zimní přestávka nebývá dlouhá a jízda na kole se prý nezapomíná ani po mnoha letech. Jenže nejde ani tak o techniku jízdy, jako o bezpečný pohyb cyklistů ve stále náročnějším silničním provozu. Tomu je sice nejlépe se vyhnout, ale někdy to pro přesun z místa A do bodu B prostě jinak nejde.

Ochrannou přilbu musí užít za jízdy na kole cyklista mladší 18 let. Zákon o silničním provozu vyžaduje, aby přilba byla nasazená a řádně připevněná na hlavě. Cyklisté ve věku nad 18 let ochrannou přilbu z hlediska pravidel provozu používat nemusejí, ale pro vlastní bezpečnost by ji užívat měli. Následky na životech a zdraví při nehodách cyklistů jsou markantně rozdílné v souvislosti s užíváním či neužíváním ochranné přilby. Cyklisté by neměli zapomínat ani na to, že jsou podle zákona řidiči nemotorových vozidel a jejich povinností tudíž je řídit se pravidly silničního provozu a dodržovat je.

Motorkáři jsou zase považováni za ty, kteří příliš riskují. Samozřejmě ne všichni, ale… něco na tom asi bude. Vypovídají o tom i úhrnná statistická čísla, například při srážce s pevnou překážkou nebo se stromem byla v roce 2017 vysoká závažnost dopravních nehod evidována právě u motocyklistů. Také pro ně platí povinnost užití ochranné přilby a ve vlastním zájmu by měli i oblečení přizpůsobit možnému pádu. Kvalitní rukavice, boty a další bezpečnostní doplňky mohou následky nehody podstatně zmírnit.

A my všichni, včetně řidičů motorových vozidel, bychom si znovu měli připomenout, že vzájemná ohleduplnost, tolerance a slušnost je to nejdůležitější. V životě i na silnici.

K jízdě na kole a motocyklu také na:

https://www.cspsd.cz/525-jak-ma-byt-kolo-spravne-vybaveno

https://www.cspsd.cz/storage/files/psp_cyklista.pdf

https://www.cspsd.cz/511-cyklista-na-prejezdu

https://www.cspsd.cz/501-cyklista-na-vozovce

https://www.cspsd.cz/498-cyklista-na-chodniku

http://www.ibesip.cz/cz/motocyklista/bezpecne-rizeni-motocyklu

http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/motocyklista/besip-148x210.pdf

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

15 zemí spojilo síly proti manipulacím s tachografy!

15 zemí spojilo síly proti manipulacím s tachografy!V říjnu se Hasselt v Belgii stal centrem…

ADR Cross border Enforcement – soustředěná kontrolní akce ADR v Belgii

V termínu od 22. do 24. října 2024 probíhala na dvou místech v Belgii, v Minderhout a v Turnhout,…

Proměnu na INSID bereme vážně

Přípravy na vznik Inspekce silniční dopravy již začaly. Nejde jen o změny řady zákonů a vyhlášek,…

V kurzu jsou softwarové manipulace

Tak, jak se kontrolorům postupně daří odhalovat různé druhy podvodů s tachografy, mění svou taktiku…