V roce 2015 zemřelo při dopravních nehodách 140 osob starších 64 let, což je o dvacet pět více než v roce 2014. Někteří dříve narození spoluobčané mohou mít následkem zhoršeného zdravotního stavu nebo smyslovým poruchám potíže s orientací, reakcemi a správným vyhodnocením dopravní situace. Takovou značně ohroženou skupinou jsou nesporně starší lidé s poruchami zraku.
Jako chodci se účastníky silničního provozu stáváme v okamžiku, kdy opustíme domov. Přechody pro chodce a světelná signalizace přináší chodcům vyšší komfort, ale nikoliv úplné a stoprocentní bezpečí.
O tom, jaká nebezpečí v provozu hrozí, besedovali tentokrát slabozrací senioři 27. ledna v České Lípě s krajským koordinátorem BESIP pro Liberecký kraj. Účastníci se živě zajímali o možnosti zviditelnit se jako chodci na pozemních komunikacích, zopakovali si pravidla pro bezpečnou chůzi tam, kde není chodník. Znovu jim bylo vysvětleno, jak nesmyslný a nebezpečný omyl je „absolutní“ přednost chodců na přechodech.
K diskusi o vlivu některých léků na pozornost a rychlou reakci přispěli účastníci besedy vlastními zkušenostmi.
Setkání s vrstevníky spojené s poučením je pro hendikepované seniory velmi příjemným zpestřením a přispívá i ke zvýšení kvality jejich života.