Na polygonu Autodromu Most se uskutečnilo na žádost Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia, z.s. o posledním listopadovém víkendu nízkorychlostní kontrolní vážení kamionů přepravujících sypké a plovoucí materiály (kačírek 4-8,kačírek 8-12,cement,semeno řepky a plastový granulát). Vážení provedla MEJ z Ústeckého kraje na ideální rovině a za značného zájmu dopravních společností přepravujících tyto komodity.
Autorizovaná zkušební stanice EXCPOLO s.r.o. z Kyšic u Plzně provedla měření na nákladní silniční soupravě (tahač + návěs), naložené sypkým substrátem, za účelem zjištění změn hmotností připadajících na jednotlivé nápravy (včetně levé a pravé strany) v důsledku působení podélných a příčných sil, působících během jízdy, na rozložení substrátu v/na ložném prostoru návěsu. Nákladní silniční souprava byla tvořena 2nápravovým tahačem a 3nápravovým návěsem vhodným pro přepravu suchých substrátů, naloženým sypkým, resp. plovoucím materiálem ve výchozím stavu po nakládce. Byl proveden záznam a vyhodnocení účinků sil vznikajících při jízdních manévrech, odpovídajících situaci v reálném provozu, zejména pak sil vznikajících v důsledku zrychlení a zpomalení a to jak v podélném, tak v příčném směru ke směru jízdy a jejich vlivu na rozložení přepravovaného sypkého substrátu. Záznam změn hmotností na nápravu, skupinu náprav, motorové vozidlo, přípojné vozidlo, jízdní soupravu, a to včetně rozdílů mezi levou a pravou stranou, bylo úkolem naší MEJ. Dále bylo provedeno kontrolního vážení po provedení jízdních zkoušek, porovnání výsledků ve výchozím a cílovém stavu.
Zpracování protokolů z provedených měření a vyhodnocení měření, popis chování vozidla a nákladu je poslední fází, na základě které bude vydán odborný posudek a stanoviska.
Brzdění bylo opravdu intenzivní
Semena řepky po brzdění vozidla z rychlosti 50 km/h
Dopravci bedlivě sledují průběh vážení
Pomocná náprava tahače
Po každém vážení proběhla diskuse dopravců