Při běžné silniční kontrole zastavili policisté DI Přerov vozidlo, které hned na první pohled dávalo tušit, že jeho technický stav nebude zcela v pořádku. Kontrolní technik STK mobilní expertní jednotky CSPSD pro Olomoucký kraj pak v krátkém čase odhalil hned několik vážných (B) a nebezpečných (C) závad.
Prasklé čelní sklo s prasklinou ve stírané ploše, navíc zasahující až k okraji, bylo pouze začátkem. Daleko horší a nebezpečnější byly závady objevené na brzdové soustavě návěsu. Tam důležité části systému buď úplně chyběly, nebo byly částečně, či zcela nefunkční.
Některé brzdové kotouče byly uvolněné nebo chyběly. Na jiných byly praskliny ve velikosti tloušťky kuličkového pera nebo byly kotouče zeslabené a poškozené vydřením. Mimo brzdy pak šlo o únik provozních kapalin z chladicího zařízení pro přepravu potravin nebo o prasklý sloupek závěsu dveří.
Není asi třeba připomínat, že základním předpokladem pro bezpečnou jízdu jsou funkční brzdy. V tomto případě šlo o jízdu vysloveně nebezpečnou, která naštěstí díky policistům a pracovníkům mobilní expertní jednotky skončila.
Tahač návěsu má pro vážnou závadu (B) omezenu technickou způsobilost na dobu 30 dnů a musí se v této době, po odstranění závady, opětovně zkontrolovat na stanici technické kontroly. Návěs byl provozován celkově s pěti vážnými závadami a dokonce třemi nebezpečnými závadami (C). To byl důvod k zákazu další jízdy až do doby odstranění závad a kontroly na stanici technické kontroly. S řidičem a provozovatelem vozidla bude zahájeno správní řízení.