Se špatně nebo nedostatečně upevněným nákladem se pracovníci mobilních expertních jednotek Centra služeb pro silniční dopravu setkávají při silničních kontrolách poměrně často. Jeden z případů závažného porušení zásad pro zajištění nákladu nám popsal Petr Němec, Dis., zaměstnanec kontrolní jednotky v Karlových Varech:
Ve čtvrtek 14. května karlovarská mobilní expertní jednotka spolu s PČR DI Cheb kontrolovala 7,5t nákladní vozidlo Iveco. Kontrolou upevnění nákladu byly zjištěny vážné nedostatky. Na otázku, jak jsou zajištěna 2 ocelová mezikruží, každé o váze cca 1t, ocelová příruba o váze cca 300 kg a 2 traverzy o váze cca 100 kg řidič odpověděl, že vlastní vahou.
Následoval zákaz další jízdy do odstranění závady a bloková pokuta, udělená příslušníkem PČR. Potom pracovník MEJ ukázal řidiči, jak nejlépe náklad zajistit proti pohybu během přepravy a s řidičem tento náklad upevnil.
Paradoxem je, že řidič byl pro zajištění nákladu perfektně vybaven: měl dřevěné trámky, poutací popruhy, protiskluzové podložky a koště na zametení podlahy. Z výše uvedeného použil jen trámky, aby šel na vykládce náklad z ložné plochy vozidla sundat.
Bez řádného zajištění nákladu tak hrozilo, že náklad při nenadálém manévru prorazí bočnice či čelo a ohrozí jak řidiče vozidla, tak i ostatní účastníky silničního provozu.
Dokument o bezpečné přepravě nákladů také na:
http://www.cspsd.cz/280-bezpecne-upevneni-nakladu-cast-1
http://www.cspsd.cz/288-bezpecne-upevneni-nakladu-cast-2
Centrum služeb pro silniční dopravu nabízí odborný seminář, který je zaměřen na správné upevnění nákladu, stanovení druhu a počtu vázacích prostředků a způsoby poutání nákladu. Více na http://www.cspsd.cz/nabidka-odbornych-seminaru-na-rok-2015