ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Změny podle nařízení (EU) 165/2014

Změny podle nařízení (EU) 165/2014


Avizovaný příchod tachografů nové generace musí být nutně předznamenán změnou některých předpisů v této oblasti. Prvním z nich je nařízení (EU) 165/2014 o tachografech v silniční dopravě, které nahrazuje nařízení (EHS) 3821/85. Nové nařízení sice vstoupilo v platnost již v minulém roce, ale jeho použití je rozděleno do dvou termínů.

Od 2. března tohoto roku se použijí pouze články 24, 34 a 45, od 2. března roku 2016 se pak použijí zbylé části, kromě přechodných ustanovení v článku 46.

Podívejme se nyní podrobně na to, čeho se změny v jednotlivých článcích, jimiž se budeme od března řídit, týkají.

Článek 24

Schválení montérů, dílen a výrobců vozidel

  • Schvalování, certifikace a kontrola montérů, dílen a výrobců vozidel, kteří mohou provádět montáž, ověřování a kontroly nebo opravy tachografů
  • Zajištění odborné způsobilosti a spolehlivosti montérů, dílen a výrobců vozidel (vybavení, odborná školení, dobrá pověst)
  • Pravidelné, ale i mimořádné neohlášené technické audity schválených montérů a dílen
  • Zabránění střetu zájmů mezi montéry, dílnami a dopravci
  • Odejmutí schválení montérům, dílnám a výrobcům, kteří neplní podmínky nařízení

Článek 34

Používání karet řidiče a záznamových listů

  • Žádný členský stát nemůže uložit řidičům povinnost předkládat formuláře dokládající jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili
  • Pokud je vozidlo vybaveno inteligentním tachografem, odpadá řidiči povinnost ručně zadávat místo začátku a konce pracovní doby

Článek 45

Změna nařízení (ES) 561/2006

  • Do článku 3, nařízení 561/2006 se vkládá nové písmeno aa), jímž se přesouvá výjimka pro vozidla a kombinace vozidel s maximální přípustnou hmotností do 7,5 tuny, která jsou používána pro přepravu materiálu, zařízení nebo strojů, které řidič potřebuje při výkonu svého povolání
  • Nově je rozšířen okruh použití těchto vozidel z 50 kilometrů na 100 kilometrů od místa obvyklého odstavení vozidla a i nadále platí podmínka, že řízení takového vozidla nesmí představovat hlavní řidičovu činnost
  • Dále je rozšířen okruh použití vozidel podle písmen d), f), a p) nařízení (ES) 561/2006 (pošta, vozidla na CNG a LNG, přeprava živých zvířat na jatka a místí trhy) opět z 50 kilometrů na 100 kilometrů.

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Pravidelné společné kontrolní akce s BALM

Centrum služeb pro silniční dopravu a německý Bundesamt für Logistik un Mobilität prohlubují…

CSPSD se transformuje na INSID

Ve středu 29. května uspořádalo Ministerstvo dopravy setkání s novináři, na kterém ministr dopravy…

Autobusem na letní dovolenou

Těsně před začátkem turistické sezóny se mění některé podmínky pro řidiče v příležitostné osobní…

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…