Pro případ nepříjemné události, jakou dopravní nehoda bezesporu je, zřídila Česká kancelář pojistitelů pro motoristickou veřejnost provoz Linky pomoci řidičům. Tato linka má dobře zapamatovatelné číslo 1224, které je určeno pro klienty všech pojišťoven.
Linka pomoci řidičům chce přispět k rychlé obnově bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a snížit tak riziko vzniku další škodné události v důsledku překážejícího nepojízdného vozidla a zajistit prostřednictvím asistenčních služeb pojišťoven kvalitní servis klientům, poskytovaný prověřenými odtahovými službami a servisy a eliminovat často nekvalitní služby neautorizovaných poskytovatelů.
K hlášení nehod pojišťovnám budou řidiči moci od počátku příštího roku (2015, pozn. autora) využívat jednotné telefonní číslo 1224. Provozovat ho bude Česká kancelář pojistitelů (ČKP), která tak chce řidiče ochránit před tzv. lovci nehod. Tyto asistenční služby bez vyzvání vyjíždějí k nehodám a nabízejí opravy či zapůjčení náhradního vozu, jejich služby ovšem pojišťovny často hradí pouze částečně. Telefonní spojení, které je vytištěno například na nových zelených kartách, tak umožní řidičům poradit se s pojišťovnou, zda nabídnuté služby přijmout, popř. nechat ji přivolat smluvní asistenční službu.
Dopravní nehody se stávají stejně snadno, jako se například rozbíjejí sklenice. Zatímco policie u těch menších většinou nezasahuje, oprava auta je nutná takřka po každé havárii. Pojišťovny začnou od Nového roku nabízet snazší přivolání asistenční služby, se kterou mají smlouvu, prostřednictvím linky 1224. Zatím totiž k řidičům, kteří často z hlavy nevědí, kam zavolat, často přijíždějí "lovci nehod" – asistenční služby, které smlouvy s pojišťovnami nemají.