V jednom dni, na jednom kontrolním stanovišti, jeden kontrolor, tři zjištěné manipulace s tachografem. Tak je možné stručně shrnout pracovní aktivitu jednoho našeho kolegy.
Nutno ale dodat, že nešlo úplně o namátkové kontroly. Naopak. Už z minulých kontrol věděl, že někteří dopravci vybavili speciálními zařízeními všechna svá vozidla. Pak už stačilo být ve správný čas na správném místě, provést příslušná měření a testy, a nakonec zařízení z vozidel demontovat.
Tento neslavný rekord ukazuje, že i přes vysoké pokuty, které bývají za takto závažné přestupky uloženy, mají někteří dopravci stále vysokou motivaci v závažném porušování předpisů pokračovat.
Cílené silniční kontroly by měly být prioritou. Kontrolováni by měli být ti, kteří opakovaně nebo soustavně porušují pravidla, a naopak poctivý a zodpovědný řidič by neměl být prováděním kontroly zbytečně zdržován. To by se mělo změnit zejména nástupem kontrolních zařízení, na bázi vyhrazené komunikace krátkého dosahu DSRC, která v ČR zatím jen netrpělivě očekáváme.