Na základě zavedené spolupráce se zahraničními kontrolními orgány proběhly poblíž hraničních přechodů s Rakouskem koordinované kontroly vysílání pracovníků podle pravidel Balíčku mobility I. Kontrol se zúčastnili kolegové z Rakouska, za Českou republiku Ministerstvo dopravy prostřednictvím CSPSD a dále Státní úřad inspekce práce (SÚIP).
Pod dohledem Evropského pracovního úřadu (ELA) se třídenní silniční kontroly zaměřovaly především na předkládání prohlášení o vyslání, které je pro zahraniční unijní dopravce povinné v případě, že jejich řidič provádí kabotáž nebo tzv. cross trade přepravu.
Kontroly ukázaly, že nové povinnosti dopravců už většina z nich akceptuje, jen je potřeba připomínat další kroky, které s vysíláním pracovníků souvisí. Například ne každý dopravce si uvědomuje, že zapsáním řidiče do systému IMI a vytištěním prohlášení tento proces nekončí. Pokud si třeba příslušný orgán země, kam byl řidič vyslaný, vyžádá další doklady, musí je dopravce ve stanovené lhůtě poskytnout. Jsou to zejména datové soubory z vozidla a karet řidičů, přepravní doklady, pracovní smlouvy a doklady o skutečném vyplácení mzdy řidiči.
Smyslem této nové úpravy je sjednocení požadavků, které v minulosti některé země aplikovaly samostatně. Současné podmínky by měly celý proces zjednodušit a zajistit přitom lepší pracovní podmínky samotným řidičům při zachování volného přístupu k poskytování dopravních služeb.